loading...
هاستینگ
امیر بازدید : 17 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

همانطور که میدانید ssh سرویسی برای دسترسی و کنترل سیستم عامل های غیرویندوزی بوده و پورت آن به صورت پیشفرض ۲۲ میباشد. در اکثر موارد لازم است برای امنیت بیشتر این پورت را تغییر دهید تا در صورت افشا شدن پسوورد شما، افراد نادرست نتوانند با استفاده از آن وارد سرورتان شوند. در این مقاله قصد داریم نحوه تغییر دادن پورت سرویس SSH در لینوکس را به شما کاربران گرامی آموزش دهیم.

امیر بازدید : 16 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

همانطور که میدانید برای استفاده های مختلف و همزمان چند کاربر از یک سرور اختصاصی لازم است با استفاده از تکنولوژی مجازی سازی، سرور اختصاصی را به قسمت های کوچک تقسیم کنیم. هر کدام از این قسمت های کوچک اصطلاحا سرور مجازی یا VPS نامیده میشوند. در این آموزش قصد داریم در رابطه با یکی از غول های صنعت مجازی سازی مطالبی را ارائه دهیم.

امیر بازدید : 16 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

اتصال همزمان دو یا چند کاربر به سرور مجازی ویندوز مسئله ایست که کاربران vps بعضا با آن روبرو میشوند. برای حل این مسئله، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. در حالت طبیعی اگر دو کاربر بخواهند به یک سرور ویندوزی متصل شوند و از امکانات آن استفاده کنند، این امکان برایشان وجود ندارد و به محض وصل شدن نفر دوم به سرور، ارتباط نفر اول با وی پی اس قطع شده و با پیغام “شخص دیگری به سرور متصل شده” مواجه میشود. فرض کنید یک نرم افزار خاص بر روی سرور مجازی ویندوز خود راه اندازی کرده اید و نیاز دارید همزمان با همکارتان از امکانات آن استفاده کنید. در چنین شرایطی برای اتصال همزمان دو کاربر به vps، باید تنظیماتی را در محیط ویندوز اعمال کرد تا مورد برطرف گردد.

امیر بازدید : 25 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

همانطور که میدانید امروزه تحریم های بسیاری علیه ایران وجود دارد. این تحریم ها باعث شده که ایرانیان برای فعالیت در بازار های بورس خارجی مانند بایننس به مشکل بخورند. همچنین در معاملات ارز دیجیتال نیز آیپی ایران ممنوع بوده و نمیتوان از آن استفاده کرد. تنها راه حلی که برای این مسئله وجود دارد استفاده از سرور مجازی خارجی با آیپی ثابت میباشد. البته باید در نظر داشته باشید که ایران تنها کشور تحریم شده نبوده و کشور های بسیاری وجود دارند که مانند ایران برای انجام ترید ناچار به استفاده از سرور مجازی و دور زدن آیپی خود میباشند. پس تهیه سرور مجازی از هر کشوری قرار نیست کار شما را پیش ببرد و فقط آیپی برخی از کشور ها میتواند مناسب تریدر ها باشد.

امیر بازدید : 17 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

همانطور که میدانید، لینوکس به سیستم عامل هایی گفته میشود که از هسته اوپن سورس و ماژولار لینوکس استفاده میکنند. این سیستم عامل بسیار محبوب بوده و کارایی های بسیار زیادی دارد که از جمله آنها میتوان به استفاده به عنوان پلتفرم بسیاری از نرم افزار های کاربردی تحت وب اشاره نمود. در ادامه تعدادی از توزیعات پر کاربرد و محبوب لینوکس را نام برده و آن ها را معرفی خواهیم کرد.

امیر بازدید : 19 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

به جرئت میتوان گفت امروزه تمام افراد از تکنولوژی و کامپیوتر استفاده میکنند. هرکس در سطح دانش خود و به اندازه نیازی که دارد، هنگام کار با کامپیوتر ممکن است با چالش هایی مواجه شود. کاربران تازه کار کامپیوتر و کسانی که فقط استفاده های مشخص و ساده از کامپیوتر میکنند غالبا سیستم عامل ویندوز را انتخاب میکنند. اما این مسئله برای گیک ها و مهندسین کامپیوتر چالش بزرگی است. مهندسین کامپیوتر گاها در انتخاب سیستم عامل میان لینوکس و ویندوز دچار سردرگمی میشوند. مسئله اصلی که در این میان مطرح میباشد بحث امنیت و سایر قابلیت های کاربردی سیستم عامل میباشد. در ادامه این مطلب تفاوت های میان این دو سیستم عامل را بررسی خواهیم کرد.

امیر بازدید : 15 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

همانطور که میدانید تمامی اطلاعات و فضای مربوط به وبسایت شما نیازمند یک فضای میزبانی میباشد. در دنیای اینترنت، این فضا هاست نامیده میشود. هاست ها بسته به نیاز کاربران و وبمستر ها به انواع مختلفی تقسیم بندی میگردند. در این مقاله سعی داریم انواع هاست را به طور جداگانه به شما کاربران گرامی معرفی نماییم.

امیر بازدید : 13 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

webmin یک رابط گرافیکی برای مدیریت سرور های لینوکسی میباشد. با استفاده از وبمین مدیران سرور میتوانند کاربران، سرویس ها، تنظیمات DNS، آپاچی، فایل های سرور و… را به صورت گرافیکال تحت وب مدیریت کنند. وبمین علاوه بر رابط گرافیکی سرور به عنوان کنترل پنل نیز عمل میکند. نسخه رایگان این کنترل پنل امکانات کافی برای مدیریت سرور را دارا میباشد. همچنین میتوانید برای راه اندازی یک یا دو سایت از آن استفاده کنید. اما در صورتی که قصد دارید از وبمین به عنوان مدیریت نمایندگی هاستنیگ استفاده کنید ملزم به پرداخت هزینه میباشید. در ادامه مقاله، نصب این کنترل پنل محبوب را به شما کاربران گرامی آموزش خواهیم داد.

امیر بازدید : 22 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

همانطور که احتمالا میدانید آیپی دهی به سیستم عامل های مختلف در سرور های ovh کمی متفاوت از سایر سرور ها میباشد. این مسئله به سبب وجود سابنت ۳۲ بر روی آیپی های او وی اچ میباشد. در این مقاله سعی داریم آموزش تنظیم آی پی ovh بر روی سرور میکروتیک را خدمت شما کاربران گرامی ارائه دهیم.

امیر بازدید : 18 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

بعضا برای ادمین شبکه ها و سرور های لینوکسی پیش می آید که سرورشان بدون دلیل مشخصی دچار افت کیفیت، هنگ و یا کرش میشود. در چنین شرایطی این احتمال وجود دارد که یکی از منابع سخت افزاری سرور در حال استفاده بیش از حد توسط کاربران میباشد. ممکن است رم، سیپیو یا حتی پهنای باند بیش از حد مصرف شده باشد. یا اینکه بعضا ممکن است یکی از کاربران خواسته یا ناخواسته ویروسی را به سرور وارد کرده باشد. در چنین شرایطی ما ملزم به کشف علت این رویداد هستیم. در این آموزش قصد داریم تعدادی از دستورات حرفه ای لینوکس جهت مانیتورینگ اکشن ها و میزان مصرف منابع را خدمت شما کاربران گرامی آموزش دهیم.

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 86
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 135
  • بازدید سال : 1,176
  • بازدید کلی : 2,655